Blog

Coaching kompetenciák 6 – Aktívan figyel / hallgat

Azt gondolom, de ezt már a sokat tapasztalt coach kollégák is megerősítették, hogy ez a kompetencia az, ami a coaching közben a legtöbb energiánkat elviszi. Egy-egy jó coaching beszélgetés után – amikor maximumon tudjuk hozni ezt a kompetenciánkat – úgy érezhetjük magunkat, mint egy kemény edzés után. Feltöltődve, jókedvűen és…

olvasson tovább

Önbizalmat építünk. Veled. Érted!

Coach-ként gyakran találkozom az ügyfeleimnél valamilyen szintű önbizalomhiánnyal, de ez nincs másként a hétköznapi életben sem a körülöttem lévőkkel. Családtagokkal, barátokkal, ismerősökkel vagy kollégákkal beszélgetve is sokszor terelődik a téma a bizonytalanság, az önbizalomhiány felé. Még augusztusban két meghatározó dolog történt velem. Az első az volt, hogy nem kis meglepetésemre,…

olvasson tovább

Coaching gondolatok – „Apu, van egy problémám”

A fenti mondatot nyilván csak azok hallották, akiknek van gyermekük. De a következő történet és az azok nyomán megfogalmazott gondolatok nem csak nekik, apukáknak, anyukáknak szólnak, hanem mindenki másnak is, akinek van fiatalabb rokona, barátja, vagy egyszerűen csak egy ismerőse, aki tőlük kér tanácsot, segítséget … Évekkel ezelőtt a fiam…

olvasson tovább

Coaching kompetenciák 5. – Tudatos jelenlét

Az egyik reggel fogmosás közben a tükörbe néztem és az jutott az eszembe, hogy borotva habot kell vennem. Aztán borotválkozás közben a napi feladataimon kezdtem el gondolkodni. A munkahelyemen a hétvégi programot tervezgettem, a hétvégén pedig a munkahelyi feladataimon morfondíroztam … Szerintem más is így van ezzel. Gondolatban soha nem…

olvasson tovább

Coaching kompetenciák 2. – Coaching szemléletben működik

A definíció szerint a coaching szemléletben történő működés azt jelenti, hogy „Nyitott, kíváncsi, rugalmas és ügyfélközpontú szemléletet fejleszt és tart fenn” (ICF Coaching kompetenciák). Ha csak a definíció végére koncentrálunk, rögtön világossá válik, hogy ez a kompetencia két részre bontható. Az egyik részre a „fejleszt”, a másikra a „tart fenn”…

olvasson tovább

Coaching kompetenciák 1. – etikus viselkedés

A jó bornak nem kell cégér, egy „rendes” embernek nem kellenek szabályok, a tisztességes dolgozóknak nem kell etikai kódex. Ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy mindenki jó, mindenki tökéletes, eljuthatunk a fenti következtetésre és nem is hibáztathat minket senki. De vannak olyan helyzetek, amikor a legjobb szándékkal sem tudjuk…

olvasson tovább

A jó Coach ismérvei – 2.

Honnan tudjuk, hogy az, akihez ‘coaching’-ra megyünk nem egy kókler, sarlatán, hanem ténylegesen jó coach? Ha olyan coach-hoz megyünk, akit nem valamilyen közeli ismerősünk ajánlott, bizony jogosan merülhet fel bennünk ez a kérdés. Hogyan tudjuk eldönteni, hogy nem idő- és ne adj Isten pénzpocsékolás, amire elszántuk magunkat? A Nemzetközi Coaching…

olvasson tovább

A jó Coach ismérvei – 1.

Honnan tudjuk, hogy az, akihez ‘coaching’-ra megyünk nem egy kókler, sarlatán, hanem ténylegesen jó coach? Ha olyan coach-hoz megyünk, akit nem valamilyen közeli ismerősünk ajánlott, bizony jogosan merülhet fel bennünk ez a kérdés. Hogyan tudjuk eldönteni, hogy nem idő- és ne adj Isten pénzpocsékolás, amire elszántuk magunkat? A Nemzetközi Coaching…

olvasson tovább